Ludwig vil ikke spise {{forumTopicSubject}}
Som overskriften siger vil Ludwig ikke spise. Han har været til dyrlæge to gange og er der nu tredje gang. Første gang fik han taget blodprøve, hans nyretal er lidt højt, men ikke for højt. Vi har prøvet en del forskellige slags mad, men han vil ikke røre det. Han drikker meget lidt.
For et år siden vejede han 6,5 kg, hvor han fik konstateret allergi over for sin mad og har været på speciel kost, men nu er han nede på 5,4. Den sidste uge alene har han tabt 300 gram.
Dyrlægen har ham nu, og har taget røngten af ham, og han har ikke noget der sidder fast, men har begyndende fedtlever. Ellers er han fysisk helt fin.
De snakkede om at det kunne være anoreksi, der gjorde det.
Jeg har søgt på forum, men har ikke lige fundet noget der synes at passe på dette tilfælde. Er der nogen der har oplevet noget lignende og skulle ligge inde med et eller flere guldkorn, så vi måske kan undgå at skulle tage den kedelige beslutning?
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Fedtlever, der findes vist specialkost til katte med leverproblemer - og så håber jeg at han kan tåle det.
Anoreksi er faktisk deres latinske betegnelse for appetitløshed, altså ikke den slags anoreksi vi mennesker udvikler. Det kan jo evt. være pga. den underlæggende sygdom.
For at vække kattens appetit, ved jeg at man kan give den en dosis Stesolid, da det har den bivirkning at katten bliver meget sulten. Det er naturligvis kun noget der skal ske på dyrehospitalet, men hvis de ikke kan få ham i gang, så kan det være en måde at vende det på.
Forelæg dem det tip hvis de ikke kan få ham i gang med at spise selv.
God bedring og du må da gerne komme med en update.
mar 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 25
Tak. Jeg skal nok vende tilbage.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Jeg har haft en kat med for høje nyretal, det eneste der kunne holde dem i ro, var 2 gange vådfoder med lidt vand i, hver dag.
Jeg har også haft en med allergi, og du har en kombi, det er da svært
Jeg har kun oplevet en kat som ikke ville spise, men hun havde galdegangsbetændelse og fik leverproblemer.
Jeg XXXX for, at dyrlægen finder en løsning, så i kan nyde jeres kat flere år endnu.
mar 2012
De har ringet igen, og nu er hans nyretal rent faktisk lidt lavere, men det ser lidt værre ud med leveren. Vi skal hente ham 16.30, og så vil de gerne have ham igen nok hver dag i denne uge, og så må vi se i weekenden hvad det hele ender med.
De synes han virkede lidt friskere, men han spiser stadig ikke.
maj 2012
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
var turen igennem med en som havde fået dårlige nyrer
problemer er at meget af det "gode" foder slet ikke smager godt, så kattene går fra det. så man står imellem pest eller kolera, for spiser katten det som katten vil have, ja så bliver den syg, men spiser den ikke, ja så bliver den også syg
jeg valgte at sige at han måtte få noget af det "forbudet" bare for at han kom i gang
god bedring med missen
mar 2012
aug 2010
Det er da flot at han ikke rører kateteret. Håber at du kan få bare en smule i ham.
maj 2012
mar 2012
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 942
Det ikke sikkert det hjælper på appetitten nu, men på længere sigt kunne det være godt for katten. Nogen gange bliver man bare nød til at prøve i et væk
mar 2012
Ludwig drak en del vand i morges, og så troede han ellers at sit helle under sengen betød han ikke skulle af sted igen, men her måtte vi lige bruge vores veto-ret.
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 942
mar 2012
aug 2010
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Du må være stærk - for Ludwigs skyld - også selvom det føles urimeligt
jul 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 13
Det lyder som alt var prøvet. Det kan man ikke gøre fra eller til overfor.
Jeg står selv med en der har lidt samme problemer og frygter sådan. Vi har indtil videre nået det inden organerne ytre sig men det har været Held . Ked af det ikke lykkedes for jer .
maj 2012
jul 2008
det er aldrig den sjoveste måde at de skal herfra. har mistet to i år, begge med knuder i kroppen. Ingen af dem var noget jeg havde forudset.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Det gør mig virkelig ondt, at du har mistet ham.
mar 2012
Det var næsten rart at se se Ludwig være meget dårlig da kom vi til dyrelægen, for på den måde gør det det nemmere at tage beslutningen. De kan ikke forklare hvordan det er gået så stærkt, men tænker at det også kan være noget medfødt, som så bare er gået amok nu. Da han havde kateter i benet gik det heldigvis stærkt, og vi venter nu på han bliver kremeret og kommer hjem igen. Vi fik også en tot af hans pels med i en pose, da dyrelægen spurgte om vi ville det.
Nu er der bare noget tomt herhjemme. Luna går og kalder lidt engang imellem, men hun har jo garanteret vidst han var syg. Da de er fuldblodssøskende, så tager vi også hende til et grundigt tjek hos dyrelægen inden alt for længe.
Hun skal nok have en ny ven på et tidspunkt, men det må blive lidt ude i fremtiden.
jul 2008
man risikere nemlig at ens kat ikke længere syntes at det er sjovt at få en ny i huset.
har været på kv i mange år, og har desværre mødt mange som dig, og vi har hjulpet mange med at finde en ny lille ven.
Ludwig vil ikke spise