{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.850 visninger | Oprettet:

Ludwig vil ikke spise {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger vil Ludwig ikke spise. Han har været til dyrlæge to gange og er der nu tredje gang. Første gang fik han taget blodprøve, hans nyretal er lidt højt, men ikke for højt. Vi har prøvet en del forskellige slags mad, men han vil ikke røre det. Han drikker meget lidt.
For et år siden vejede han 6,5 kg, hvor han fik konstateret allergi over for sin mad og har været på speciel kost, men nu er han nede på 5,4. Den sidste uge alene har han tabt 300 gram.
Dyrlægen har ham nu, og har taget røngten af ham, og han har ikke noget der sidder fast, men har begyndende fedtlever. Ellers er han fysisk helt fin.
De snakkede om at det kunne være anoreksi, der gjorde det.
Jeg har søgt på forum, men har ikke lige fundet noget der synes at passe på dette tilfælde. Er der nogen der har oplevet noget lignende og skulle ligge inde med et eller flere guldkorn, så vi måske kan undgå at skulle tage den kedelige beslutning? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ludwig vil ikke spise
  • #1   15. sep 2015 Føj da, sikke en omgang. smiley
    Fedtlever, der findes vist specialkost til katte med leverproblemer - og så håber jeg at han kan tåle det.
    Anoreksi er faktisk deres latinske betegnelse for appetitløshed, altså ikke den slags anoreksi vi mennesker udvikler. Det kan jo evt. være pga. den underlæggende sygdom.
    For at vække kattens appetit, ved jeg at man kan give den en dosis Stesolid, da det har den bivirkning at katten bliver meget sulten. Det er naturligvis kun noget der skal ske på dyrehospitalet, men hvis de ikke kan få ham i gang, så kan det være en måde at vende det på.
    Forelæg dem det tip hvis de ikke kan få ham i gang med at spise selv.
    God bedring og du må da gerne komme med en update.

• #2   15. sep 2015 Da de ringede med en opdatering sagde de de ville prøve at give ham noget appetitvækkende, så det tænker jeg godt kan være stesolid.
    Tak. Jeg skal nok vende tilbage.

• #3   15. sep 2015 Bare du kunne finde noget vådkost som han vil spise og som ikke giver allergi, for det lyder som den løsning du har, for det er ikke sjovt for jer nu.
    Jeg har haft en kat med for høje nyretal, det eneste der kunne holde dem i ro, var 2 gange vådfoder med lidt vand i, hver dag.
    Jeg har også haft en med allergi, og du har en kombi, det er da svært smiley

Jeg har kun oplevet en kat som ikke ville spise, men hun havde galdegangsbetændelse og fik leverproblemer.
    Jeg XXXX for, at dyrlægen finder en løsning, så i kan nyde jeres kat flere år endnu.

• #4   15. sep 2015 Han har aldrig ville spise vådkost. Vi har købt en del forskellige igennem tiden, og fik har også fået med hjem i denne omgang både vådt og tørt.
    De har ringet igen, og nu er hans nyretal rent faktisk lidt lavere, men det ser lidt værre ud med leveren. Vi skal hente ham 16.30, og så vil de gerne have ham igen nok hver dag i denne uge, og så må vi se i weekenden hvad det hele ender med.
    De synes han virkede lidt friskere, men han spiser stadig ikke.

• #5   15. sep 2015 Jeg sender dig mange gode tanker og håb smiley

• #6   15. sep 2015 det er aldrig sjovt
    var turen igennem med en som havde fået dårlige nyrer
    problemer er at meget af det "gode" foder slet ikke smager godt, så kattene går fra det. så man står imellem pest eller kolera, for spiser katten det som katten vil have, ja så bliver den syg, men spiser den ikke, ja så bliver den også syg

jeg valgte at sige at han måtte få noget af det "forbudet" bare for at han kom i gang

god bedring med missen

• #7   15. sep 2015 Ludwig er kommet hjem igen. Han er meget træt, og har haft lidt svært ved at finde ro. Vi har fået en tube af det her med hjem http://www.petworld.dk/aptus-reconvalescent- og en pose vådfoder. De haft tvangsfodret ham lidt, men han har kastet op efter han kom hjem. Nu sover han dog. Og så er han ikke helt tilfreds med det kateter-ting han har siddende på benet, men han rør det ikke.

profilbillede
  • #8   15. sep 2015 Årh det lille pus smiley
    Det er da flot at han ikke rører kateteret. Håber at du kan få bare en smule i ham.

• #9   15. sep 2015 Jeg håber i kan få ham til, at spise smiley

• #10   15. sep 2015 Nu har vi fået en en kvart tube af det der stads i ham. Han er heldigvis meget nem, men det er ikke ligefrem noget han nyder. Men nu fik han lov til at gå i helle under sengen, og så må vi prøve lidt senere igen. Han har indtil videre holdt sig mest i soveværelset og småsovet og han har bare fået fred og ro, lige indtil vi forstyrrede ham med det her.

• #11   16. sep 2015 Har I prøvet forskelligt rå kød, når nu han ikke vil spise vådfoder ?

Det ikke sikkert det hjælper på appetitten nu, men på længere sigt kunne det være godt for katten. Nogen gange bliver man bare nød til at prøve i et væk smiley

• #12   16. sep 2015 Vi har prøvet få gange med at skære et stykke kød fra når vi skulle lave mad, men det har ikke haft interesse, men vi har ikke decideret prøve at fodre råt.

Ludwig drak en del vand i morges, og så troede han ellers at sit helle under sengen betød han ikke skulle af sted igen, men her måtte vi lige bruge vores veto-ret.

• #13   16. sep 2015 Ham jeg har er ikke oplært med råt, så han skal have ganske små bidder ellers gider han dem ikke, men det går med kylling - imens den anden nok har startet sit liv som staldkat, for hun spiser råt i alle størrelser og kan både fange en fugl og en mus i deres lille bitte løbegård smiley

• #14   16. sep 2015 Nå... de har ringet fra dyrlægen. Ludwig skal aflives, nu er det her gået i hjernen, som nu ikke kan komme af med sine affaldsstoffer, og da det er gået så stærkt kan de ikke gøre noget for ham. Det er ikke til at fatte, og jeg ved ikke hvor jeg skal gøre af mig selv. smiley

• #15   16. sep 2015 Jeg føler med dig, det er en meget tung beslutning, men du har gjort alt hvad du kunne.
    smiley

• #16   16. sep 2015 Det gør mig ondt - men når affaldsstoffer går i blodet - så er der ikke mere at gøre

Du må være stærk - for Ludwigs skyld - også selvom det føles urimeligt

• #17   16. sep 2015 Øv. Kondolere.

Det lyder som alt var prøvet. Det kan man ikke gøre fra eller til overfor.

Jeg står selv med en der har lidt samme problemer og frygter sådan. Vi har indtil videre nået det inden organerne ytre sig men det har været Held . Ked af det ikke lykkedes for jer . smiley

• #18   16. sep 2015 smiley kondolere

• #20   16. sep 2015 stort trøstekram herfra
    det er aldrig den sjoveste måde at de skal herfra. har mistet to i år, begge med knuder i kroppen. Ingen af dem var noget jeg havde forudset.

• #21   16. sep 2015 Årh, en trist tråd smiley Jeg har lige kigget på Ludwigs galleri, hvor var han dog dejlig smiley
    Det gør mig virkelig ondt, at du har mistet ham. smiley

• #22   17. sep 2015 Tak for kommentarerne.
    Det var næsten rart at se se Ludwig være meget dårlig da kom vi til dyrelægen, for på den måde gør det det nemmere at tage beslutningen. De kan ikke forklare hvordan det er gået så stærkt, men tænker at det også kan være noget medfødt, som så bare er gået amok nu. Da han havde kateter i benet gik det heldigvis stærkt, og vi venter nu på han bliver kremeret og kommer hjem igen. Vi fik også en tot af hans pels med i en pose, da dyrelægen spurgte om vi ville det.
    Nu er der bare noget tomt herhjemme. Luna går og kalder lidt engang imellem, men hun har jo garanteret vidst han var syg. Da de er fuldblodssøskende, så tager vi også hende til et grundigt tjek hos dyrelægen inden alt for længe.
    Hun skal nok have en ny ven på et tidspunkt, men det må blive lidt ude i fremtiden.

• #23   17. sep 2015 hvis I vil have en mere, så bør det ske indenfor rimelig kort tid.
    man risikere nemlig at ens kat ikke længere syntes at det er sjovt at få en ny i huset.

har været på kv i mange år, og har desværre mødt mange som dig, og vi har hjulpet mange med at finde en ny lille ven.

Kommentér på:
Ludwig vil ikke spise

Annonce